motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA XJ 650/750 SECA

Model XJ 650/750 Zbudowano według najnowszych wówczas kanonów, głównymi atutami miała być (zresztą jak i całej serii XJ) wąska sylwetka i niska masa własna- czynników wpływających pozytywnie na zwrotność i własności jezdne. Za trzecią ważną rzecz uznano dynamikę silnika. Ale jednostka napędowa miała odegrać jeszcze jedną ważną rolę miała obniżyć środek ciężkości, po części dzięki krótkiemu skokowi tłoków po części niskiemu umieszczeniu w ramie. Szerokość silnika zmniejszono dzięki zamontowaniu alternatora u góry za blokiem cylindrów (napęd łańcuchem).Głowica otrzymała dwa wałki rozrządu współpracujące bezpośrednio z dwoma zaworami na każdym cylindrze. Taki układ sprzyjał szybkobieżności. Dodatkowym atutem XJ 650/750 był układ YICS oparty o system dodatkowych kanałów dostarczających paliwo do komór spalania i wymuszenie zawirowanie mieszanki. Miał on podnosić sprawność jednostki przy jednoczesnym zmniejszaniu spalania. W układzie przeniesienia napędu zastosowano wał napędowy. Siedemsetpiędziesiątka Yamahy okazała się pojazdem udanym. Co prawda w typowym dla tamtego okresu sposób pojazd wykazywał duża niestabilność ale użytkownicy radzili sobie z tym montując precyzyjniejsze łożyska główki ramy. W typowy dla japońskich motocykli z lat 80 sposób rdzewiał układ wydechowy a wibracje powodowały pęknięcia różnych punktów mocujących np. owiewek, często także ulegały przepaleniu żarówki. Silnik bez trudu osiągał przebiegi rzędu 100 000 km w tym czasie ulegały uszkodzenie tylko elementy rozrusznika. W 1982 roku Yamaha wprowadziła model XJ 750 SECA miał on większą pojemność, lepszą dynamikę, elektroniczną deskę rozdzielczą i zupełnie zmienioną stylizację, ale od strony technicznej był bliźniaczo podobny do XJ 650. Zmiany w silniku to zwiększenie o 2mm średnicę cylindrów oraz o 4 mm skok tłoków reszta pozostała bez zmian nawet gaźniki!. XJ 50 znikła z rynku w 1984 roku jego miejsce zajęła XJ 900 natomiast XJ 650 produkowany był do 1985 roku.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, chodzony powietrzem. Rozrząd typu DOHC, dwa zawory na cylinder, cztery gaźniki Hitahi o średnicy przelotu 32mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 240W Średnica cylindra/skok tłoka 63/52,4 mm, pojemność skokowa 653 cm^3, stopień sprężania 9,2:1 Moc maksymalna 52kW (71KM) przy 9 400 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 57Nm przy 7200 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, wał napędowy .
  • PODWOZIE: Podwójna rama zamknięta z rur stalowych, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 36mm, wahacz wleczony podparty dwoma elementami resorująco - tłumiącymi. Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 270 mm, tył- bęben 230 mm. Ogumienie: przód - 3,25 H 19, tył - 120/90 H 18.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2170 mm, rozstaw osi 1435mm, wysokość siodła 780mm, pojemność zbiornika paliwa 20,5 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 231kg.Dopuszczalna masa 432 kg
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 197km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, średnie zużycie paliwa 4,8 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 5 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 5 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 5 000 km
  • Olej silnikowy 20 W 40
  • Świece zapłonowe NGK BP 7 ES
  • Olej teleskopowy SAE 10 W 30
  • Akumulator 12 V 12 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,11-0,15mm ,wydechowe 0,16-0,20mm.