motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

YAMAHA FZ 750

 

Yamaha FZ 750 oprócz pięciu zaworów na cylinder i mocy 100 KM szokowa la także innymi rozwiązaniami min. Pochylenie bloku cylindrów pod kątem 45 stopni, proste opadowe kanały ssące, blok silnika o szerokości 415 mm i waga silnika zaledwie 70 kg , chłodzenie cieczą. Organicznie wysokości silnika (pochylenie bloku) pozwoliło obniżyć środek ciężkości co pozwoliło lepiej go wyważyć. Również to pochylenie umożliwiło zastosowanie opadowych gaźników (straty dolotu zredukowano do minimum).

Możliwości silnika FZ były bardzo dobre po założeniu zestawów tiunnigowych silnik osiągał moc 120 do 130 KM !! Jednak najbardziej majestatyczną konstrukcją tego silnika była głowica cylindrów z bardzo zwartymi komorami spalania. Każda z nich miała 3 zawory ssące i 2 wydechowe, każdy ważący ok. 20 gramów. Każdy zawór ustawiony był pod innym kątem i każdy obsługiwany przez oddzielną krzywkę poprzez szklankowe popychacze. Regulacja zaworów była bardzo skomplikowaną jednak fabryka przewidziała taką raz na 42 000 km . Trudniejszą produkcje rekompensowała dynamika silnika , dzięki niskim masą w głowicy silnik był szybkobieżny a 3 zawory ssące lepiej napełniały komory spalania. W efekcie uzyskano bardzo korzystny przebieg charakterystyk momentu obrotowego i mocy.

Silnik już od 2000 obr/min pozwala sprawnie przyspieszać a od 4000 obr/min jego możliwości zapierają dech w piersiach. Pod względem wzornictwa FZ 750 pozostała związana z duchem lat 80, jednak w świadomości nabywców z supersportowego motocykla stała się motocyklem turystyczno-sportowym i ze względu na dość konfortowe zawieszenie , szeroką kierownicę . oczywiście po przyzwyczajeniu się do dosyć twardej kanapy i narzekań pasażerki której wzrost przekracza 160 cm. Jedna z wad yamahy FZ 750 była zbyt wąska tylna opona (130 mm ) niedodawało to motocykowi sportowego ducha jednak ułatwiało wchodzenie w zakręty przy użycu malej siły. Wśród wad można by wymienić jeszcze zbyt duza masę i stosunkowo przeciętne hamulce oraz duże złużycie paliwa. W 1989 roku Yamahę FZ 750 zmodyfikowano nowy model otrzymał pełną owiewkę, nowe trój szprychowe koła w tym przednie już 17 calow, hamulce tarczowe z modelu FZR1000 poszerzono tylną opone do 140mm i zastosowano układ wydechowy 4 w 1.

DANE TECHNICZNE

  • DANE TECHNICZNE

    SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chłodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, 5
    zaworów na cylinder, cztery gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 34
    mm, rozrusznik elektryczny, średnica
    cylindra/skok tłoka 68/51,6 mm, pojemność skokowa 749 cm^3, stopień sprężania 11,2:1. Moc maksymalna 74kW (100KM) przy 10 250
    obr/min.
    Maksymalny moment obrotowy 80 Nm przy 8000
    obr/min
    PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli
    olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy
    typu o-ring 2,69.
    PODWOZIE: Stalowa rama podwójna zamknięta, widelec teleskopowy o
    średnicy rur nośnych 39mm, wahacz
    wleczony jednoramienny (aluminiowy) podparty centralnym
    elementem resorujaco-tlumiacym . Hamulce: przód-dwie tarcze o
    średnicy 270mmtył- tarcza o srednicy
    264mm .Ogumienie: przód - 120/80 V 16,
    tył - 130/70 V 18
    WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2300 mm
    wysokość siodła 790mm,
    pojemność zbiornika paliwa 22dm^3 masa
    własna (gotowy do drogi) 236 kg Dopuszczalna masa 445 kg
    OSIAGI: Prędkość maksymalna 232km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8s, średnie zużycie paliwa 6,2 litra na 100 km.

    DANE EKSPLOATACYJNE

    Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6
    000 km.
    Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
    Olej silnikowy 20 W 40 (3 litry).
    Olej w zawieszeniu przednim 10W po 404 cm ^3 w każdej goleni
    Świece zapłonowe NGK DR 8 ES-L
    Akumulator 12 V 14 Ah.
    Luz zaworowy co 42 000 km przy zimnym silniku: ssace 0,11-0,20mm , wydechowe
    0,21-0,30mm.
    Obroty biegu jałowego 1050 +/-50
    Cisnienie w ogumieniu przód solo/pasażer 1,9/2,2 tył 2,2/2,8