motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

SUZUKI GFS 400 BANDIT

Suzuki GSF 400 Bandit powstał w 1991 roku i był odpowiedzią firmy Suzuki na model Hondy CB-1. Nowy model podobnie jak w Hondzie posiadał czterocylindrowy silnik chłodzony cieczą !! jednak zachowano żebra chłodzące na cylindrach by nie psuć ogólnego wizerunku motocykla. Oprócz chłodzonej cieczą jednostki napędowej najmniejszy z Banditów wyróżnia sie grzbietową ramą kraownicą okrywającej silnik od góry. Jednak nowy model niezyskał sympatii wśród europejczyków tylko w Niemczech od 1991 do 1995 sprzedano zaledwie 3500 sztuk (wynika to głównie z małej popularności motocykli w klasie 400 poj.).

Mimo tego mały bandziorek dysponuje mocą 59 KM i zaskakuje nadzwyczajną poręcznością i zawieszeniem, w którym udało się osiągnąć kompromis pomiędzy sportową a turystyczną charakterystyką . Skuteczne też są hamulce. Przy tym wszystkim motocykl ważący 190 kg daje sie w sposób prosty i precyzyjny prowadzić w zakręcie. Suzuki GSF 400 Bandit dzielnie zniósł trudy testu długodystansowego . Po przejechaniu 50 000 km mechanicy rozebrali motocykl na czynniki pierwsze i dostrzegali jedynie minimalne ślady zużycia, niemające większego wpływu na dalszą eksploatację. niewielkie rysy pojawiły się na powierzchni dzwigienek zaworowych, zauważono także lekkie zużycie kół zębatych w skrzyni biegów. Najpoważniejszą wadą bandita to przedewszystkim układ wydechowy który ma tendęcje do pękania, ponadto można wymienić przymus okresowego czyszczenia świec zapłonowych z nagaru, a także zbyt wczesne zużycie łożyska zdawczego spowodowane najczęściej zbyt mocnym naciągnięciem łańcucha napędowgo. Wśród wad podwozia można wymienić zbyt słabe uszczelniacze teleskopowe.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, chodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, cztery zawory na cylinder, cztery gaźniki o średnicy przelotu 33mm, rozrusznik elektryczny alternator o mocy 360W Średnica cylindra/skok tłoka 56/40.4 mm, pojemność skokowa 398 cm^3, stopień; sprężania 11,8:1. Moc maksymalna 44kW (59KM) przy 12 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 39Nm przy 10 500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Stalowa rama grzbietowa, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym Hamulce: przód-dwie pływające tarcze o średnicy 269 mm, tył- tarcza o średnicy 220mm. Ogumienie: przód - 110/70 H17, tył - 150/70 H17.
  • WYMIARY I MASY:Rozstaw osi 1430mm, wysokość siodła 770mm, pojemność zbiornika paliwa 16 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 190kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 181 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5.3 sekundy, średnie zużycie paliwa 5.9 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 12 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (2.8 litry).
  • Świece zapłonowe NGK CR 8EK
  • Olej teleskopowy SAE 10 495 ml w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah..