motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

HONDA CB 750 Seven Fifty

Honda CB 750 znana jest juz d 1969 roku kiedy to została po raz pierwszy zaprezentowana. wtedy okazała sie niesamowitym motocyklem z czterocylindrowym silnikiem i z wałkiem rozrządu w głowicy. Tryumf trwał do ok 1985 roku kiedy to ostatnią wersję o symbolu K7 wycofano z produkcji. po 7 latach w 1992 roku znowu rozpoczęto produkcję tego motocykla tym razem był to maszyna zupełnie inna. Nowy motocykl został wyposażony w silnik z modelu CBX 750. Istotną rzeczą w nowym motocyklu były m.in. hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu eliminujące konieczność regulacji zaworów. Te bardzo przydatne urządzenia stanowiły swego rodzaju potwierdzenie, że CB 750, a przynajmniej jej silnik, ma amerykańskie pochodzenie. Atrakcyjna jest również dynamika tego modelu. Czterocylindrowiec doskonale radzi sobie z ważącym bliskio ćwierć tony bolidem i jest przy tym bardzo elastyczny (choć nie wskazują na to dane techniczne). Hydrauliczne popychacze, które nie bardzo przepadają przecież za wysokimi obrotami, doskonale radzą sobie nawet przy obrotach rzędu 10 000 obr/min. Silnik należy do trwałych i tak jak to w przypadku modeli CB uzyskując duże przebiegi międzynaprawcze pracując zazwyczaj bezawaryjnie.

Co do podwozia mozna powiedziec ze tez jest udane mimo iż zastosowano w tylnym zawieszeniu dwa klasyczne elementy resorująco tłumiące motocykl łatwo i spokojnie prowadzi sie na zakrętach, jednak przy dużych przędkościach odradzał bym głębokie pokładanie motocykla ze względu na dość nerwowe zachowanie sie przedniego zawieszenia (choś zstosowanie opon MICHELIN Madacam 90x poprawia ten problem). co do konfortu jazdy jest wręcz wyśmienity pokonywanie odcinków po 200 km nie robi wiekszego wrażenia na kierowcy i pasażeru. Hamulce w CB 750 pochodzą w prostej linii z modelu CBR1000 (jednak w tym przypadku nie zastosowano ukłdu dual CBS. szkoda) i nie ma powodu do narzekań jednak stosowanie nieodpowiednich klocków hamulcowych może osłabić działanie hamulcy da się to poznać po dość słyszalnym hamowaniu przy niskich prędkościach.



DANE TECHNICZNE

  • SILNIK:Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chodzony powietrzem . Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder,cztery gazniki Keihin o średnicy przelotu 34mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tloka 70/48,6 mm, pojemnść skokowa 747cm^3, stopień sprężania 11:1. Moc maksymalna (78KM) przy 9 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 70Nm przy 8500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciobiegowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
  • PODWOZIE: Rama stalowa boczna, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, wahacz wleczony podparty dwoma elementami resorująco-tłumiącym . Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 276 mm, tył- tarcza o średnicy 256mm.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2180 mm, rozstaw osi 1470mm, wysokość siodła 780mm, pojemność zbiornika paliwa 22 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 238kg..
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 200km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, średnie zużycie paliwa 6.5 litra na 100 km.

.