motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

HONDA CB 750 K

Pierwsza Honda była motocyklem szokującym nowoczesna konstrukcja. Czterocylindrowy rzędowy silnik ustawiony poprzecznie, z wałkiem rozrządu w głowicy, cztery gaźniki i cztery oddzielne tłumiki musiały robić wrażenie. W 1978 roku stary ośmiozaworowy silnik OHC zastąpiono zupełnie nową jednostką. Znany silnik poddano mocnej modernizacji. Silnik został wyposażony w dwa wałki rozrządu i szesnaście zaworów. Honda zyskała popularność dzięki bardzo dobrym osiągom , trwałemu i niezawodnemu silnikowi (poza tym wprowadzono wiele wersji CB m. in. Wersję LTD jako soft chopper oraz CB 750 F w wersji europejskiej).

Pierwszy kontakt z CB może wpłynąć bardzo korzystnie, silnik pracuje miękko i cicho wzbudzając zaufanie. Ucieszy także elastyczność tzn. 2000 obrotów wystarczy by poruszać się na piątym biegu i sprawnie przyspieszać jednak jeżeli chce się ostro przyspieszać motocykl ma jeszcze w zanadrzu jeszcze 6500 obr/min. Tak więc silnik sprawnie przyspiesza od najniższych do najwyższych obrotów. Pozycja za kierownicą jest wygodna i odprężona typowa dla naked bike'a. Jednak powyżej 120 km/h jazda z wyprostowanym tułowiem oznacza walkę z wiatrem chyba typowa w tego typu motocyklach. Zawieszenie CB750K jest bardzo miękkie i przejeżdżanie przez torowiska lub koleiny jest prawie zupełnie nieodczuwalne jednak ta sama miękkość zaczyna przeszkadzać powyżej 140 km/h, na zakrętach czuć nieprzyjemne falowanie którego przyczyna tkwi w tylnym wahaczu.

. Przy hamowaniu należy pamiętać, że jest to motocykl z innej epoki. Aby osiągnąć zadowalający efekt dzwignie hamulca należy wciskać zdecydowanie bez obawy o zablokowanie koła , tylny hamulec ze swojego zadania wywiązuje się bardzo dobrze. Motocykl w stanie gotowym do drogi waży 260 kg. Pewną satysfakcję mogą sprawić szprychowane koła i chromowane błotniki oraz 4 tłumiki nadając motocyklowi tak modny dziś klasyczny styl.

DANE TECHNICZNE

SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chłodzony powietrzem. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki o średnicy przelotu 34 mm, rozrusznik elektryczny, średnica /skok tłoka 62/62mm, pojemność skokowa 749 cm^3, stopień sprężania 9:1. Moc maksymalna (78KM).
PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli
olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring
PODWOZIE: Stalowa rama, widelec teleskopowy o skoku 160mm , wahacz
wleczony stalowy podparty dwoma elemententami resorująco - tłumiącym . Hamulce: przód- tarcza tył- bęben . Ogumienie: przód -3.50 H 19, tył - 4,25 H 18
WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2295 mm
Rozstaw osi 1520mm
Wysokość siodła 190mm,
pojemność zbiornika paliwa 20dm^3, masa
własna (gotowy do drogi) 260 kg
OSIAGI: Prędkość maksymalna 180km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8s średnie zużycie paliwa 6,2 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

Przegląd techniczny co 5 000 km wymian1 oleju silnikowego co 5000 km.
Wymiana filtru olejowego co 5 000 km.
Olej silnikowy 10 W 40 (4,5 litry).
Olej w zawieszeniu przednim po 210 cm ^3 w każdej goleni i ciśnieniu powietrza 0,7-1,1 kg/cm
Świece zapłonowe NGK D8EA przerwa 0,6-0,7mm
Akumulator 12 V 14 Ah.
Luz zaworowy co 12 000 km przy zimnym silniku: ssące i wydechowe 0,06-0,13.