motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

MOTOCYKLE.DOMECZEK

Pierwsza Prawdziwa Strona Dla Motocyklistów

motocykle_logo.jpg (6797 bytes)

POWRÓT >>>


stat4u

TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

 

POGODA
Chcesz pojezdzic w weekend sprawdz aktualne pogode
UWAGA !!!!!
Chcesz znalezc opis konkretnego motocykla pisz niezwłocznie a opis pojawi sie w ciągu kilku dni !!!!!

LISTA MAILINGOWA

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach na stronie wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję 'Dodaj' i wciśnij przycisk "OK".

E-mail:

Dodaj adres
Usuń adres

 

HONDA XRV 750 Africa Twin

Nowy model Hondy był jakby rozwinięciem znanego wcześniej modelu Transalp jednak zapełniał on lukę w rynku na ciężkie motocykle typu Enduro, zwłaszcza po trzech zwycięstwach Hondy w najtrudniejszym rajdzie terenowym -Paryż Dakar-pojawiła się potrzeba motocykla podobnego do wyczynowych motocykli enduro takich jak model NXR.Honda XRV 750 Africa Twin zaprezentowano po raz pierwszy w 1988 roku jednak była to tylko namiastka wyczynowych , terenowych jednośladów mimo iż wiele elementów kusząco przypominało znakomite pierwowzory : mocno wyciągnięta ku dołowi bryła zbiornika, długie pokrywy boczne, masywna osłona silnika i obszerna obudowa z dwoma reflektorami. Dodajmy do tego długie skoki zawieszenia , niewielkie zużycie paliwa, bardzo spokojną prace silnika a zrozumiemy dlaczego Africa Twin stała się ulubionym pojazdem miłośników wielkiej turystyki. Tak do turystyki nadaje się wyśmienicie jednak w terenie duże i ciężkie enduro ze słabym silnikiem jest trudne do opanowania, za to znakomicie sprawia się na szosie zapewniając bardzo wygodną i komfortową podróż . zaraz po wprowadzeniu XRV 750 poddano ją testom i porównaniom z innymi motocyklami tej klasy i tak: mimo iż przegrała z Hondą Transalpem ale za to na pobitym polu zostawiła Yamahę XTZ 750 Super Terene ale również BMW R100 GS Dakar. Hondę stawiano jako wzór za perfekcyjne dopracowanie, niezawodność ekonomię i stosunkowo niską cenę. Pierwsza wersja Hondy Africa Twin (RD03) miała pojemność skokową 647 cm^3 i moc 50 KM i moment obrotowy 55 Nm przy 5500 obr/min. Od 1990 roku (RD04) pojemność 742 ccm, a moc maksymalną 57 KM. Niewiele natomiast wzrósł moment obrotowy bo tylko do 57 Nm ale był osiągany przy 3000 obr/min. Siedemset pięćdziesiątka otrzymała również chłodnice oleju, drugą tarcze hamulcową w przednim kole, nową obudowę i trzyczęściową osłonę silnika. Niestety masa własna motocykla wzrosła o 27 Kg co definitywnie wykluczyło eksploatacje w trudnym terenie. W 1992 roku na desce rozdzielczej pojawił się elektroniczny tripmaster, przyrząd bardzo pomocny przy długich trasach. Kolejna modernizacje Africa Twin miała w 1993 roku (RD07). Nowe gaźniki i zmiany w układzie rozrządu przyczyniły się do wzrostu mocy do 59 KM. Tym razem zmniejszono dwie wady Africa Twin : zmniejszono odległość siodła od nawierzchni, a wlot filtra powietrza przeniesiono sprzed tylnego koła za główkę ramy (mniej zanieczyszczeń i kurzu). W 1996 roku honda doczekała się lekkiej modernizacji nadwozia oraz wprowadzenia nowego zapłonu z mikroprocesorem, powiększono tłumik i wloty do filtra powietrza.Africa Twin to motocykl Trwały i niezawodny charakteryzujący się bardzo spokojną i bezwibracyjną pracą silnika. Przebiegi rzędu 100 000 km są na porządku dziennym. Jedynymi wadami Africa Twin mogą być łożyska główki ramy, piast kół , w pierwszych rocznikach na uszkodzenia narażony był moduł zapłonowy który umieszczony został pod kanapą. Osobnym problemem jest też korozja która najczęściej atakuje mocowania reflektorów, deski rozdzielczej i uchwyty układu wydechowego.

DANE TECHNICZNE

  • SILNIK:Dwucylindrowy, widlasty; czterosuwowy, chodzony cieczą,rozchylenie cylindrów 52 stopnie. Rozrząd typu OHC, 3zawory na cylinder,dwa gazniki Keihin o średnicy przelotu 34.4mm, rozrusznik elektryczny, Średnica cylindra/skok tloka 81/72 mm, pojemnść skokowa 742 cm^3, stopień sprężania 09:1. Moc maksymalna 43kW (59KM) przy 7 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 61Nm przy 5500 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring. PODWOZIE: Stalowa rama zamknięta, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 43mm skok 220mm regulowany sprężonym powietrzem, wahacz (aluminiowy)o skoku 210mm podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym . Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 276 mm, tył- tarcza o średnicy 256mm. Ogumienie: przód - 90/90 21, tył - 140/80 17.
  • WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2380 mm, rozstaw osi 1565mm, wysokość siodła 865mm, pojemność zbiornika paliwa 24 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 237kg..
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 170km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, średnie zużycie paliwa 6,2 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE

  • Przegląd techniczny co 12 000 km
  • Wymiana oleju silnikowego co 12 000 km.
  • Wymiana filtru olejowego co 12 000 km.
  • Olej silnikowy 10 W 40 (2,6 litry).
  • Świece zapłonowe NGK DPR 8 EA-9
  • Olej teleskopowy 648 cm^3 w każdej goleni.
  • Akumulator 12 V 14 Ah.
  • Luz zaworowy przy zimnym silniku: ssące 0,15mm , wydechowe 0,20mm.